Література рідного краю ОСТАП ВИШНЯ



                   Остап Вишня   Справжнє ім’я - Павло Михайлович Губенко  (1889-1956) Народився 13 листопада 1889р. у с. Грунь «У мене не було жодного сумніву, що я народився, хоч і під час мого появлення на світ білий і потім – років, мабуть, із десять підряд – мати казали, що мене витягли з колодязя, коли напували корову Оришку…»  («Моя автобіографія») 



Закінчив двокласну Заньковецьку школу і Київську військово-фельдшерську школу. Працював фельдшером у Київській залізничній лікарні. У 1917 р. вступив на історико-філологічний факультет Київського університету. У 1919р. за підписом Павло Грунський опубліковано перший сатиричний твір (фейлетон) «Демократичні реформи Денікіна» Працював у «Селянській правді» та у журналі «Червоний перець». 1921р. — усмішка «Чудака, їй-богу» — вперше під підписом Остап Вишня. Став основоположником жанру усмішки. Після розпуску ВАПЛІТЕ стає одним з організаторів «Політфронту». 

У 1933р. заарештували і звинуватили  тероризмі і контрреволюційній діяльності. 1933-1943р. — на засланні в Ухто-Печорському таборі. 1944р. — перший твір після заслання «Зенітка». Працював у журналі «Перець». У 1955р. реабілітовано. 28 вересня 1956р. помер.   

Твори: -         1919р. перший фейлетон «Демократичні реформи Денікіна» (підпис Павло Грунський) -         1921р. усмішка «Чудака, їй-богу» (підпис Остап Вишня) -         «Чукрен» та «Чухраїнці» -         1927р. гумореска «Моя автобіографія» -         1958р. цикл «Мисливські усмішки» («Сом», «Заєць», «Лось» та інші) Збірки: -         «Вишневі усмішки сільські» -         «Вишневі усмішки кримські» -         «Українізуймось» -         «Вибрані твори» -         «Вишневі усмішки театральні» -         «Усмішки» в 4 томах -         «Вишневі усмішки закордонні»

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Гра у радість за версією 5 класу (Е. Портер"Полліанна")